I. ČASŤ - VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) spoločnosti Mincovňa Kremnica, štátny podnik, so sídlom Štefánikovo nám. 25/24, 967 01 Kremnica, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel: Pš, Vložka číslo: 3/S,
IČO: 00 010 448, IČ DPH: SK2020453479, (ďalej len „Mincovňa Kremnica, štátny podnik“) bližšie špecifikujú a upravujú práva a povinnosti vzniknuté zo zmluvných vzťahov medzi Obchodníkom - spoločnosťou Mincovňa Kremnica, štátny podnik a Kupujúcimi (podnikateľmi
a spotrebiteľmi). V týchto všeobecných obchodných podmienkach uvádzame pravidlá týkajúce sa nákupu numizmatického a medailérskeho tovaru a suvenírov (ďalej len ,,tovar“) v predajniach Obchodníka ako aj prostredníctvom nákupu cez elektronický obchod. Tieto „VOP“
sú neoddeliteľnou súčasťou každej Zmluvy o kúpe numizmatického a medailérskeho tovaru a suvenírov, medzi spoločnosťou Mincovňa Kremnica, štátny podnik a Kupujúcim (ďalej len „kúpna zmluva“) a sú zverejnené na stránke www.mint.sk, v tlačenej podobe sú prístupné
Kupujúcemu vo všetkých predajniach Obchodníka. V prípade, že Obchodník a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, budú mať ustanovenia kúpnej zmluvy prednosť pred VOP.
Kontaktné údaje Obchodníka:
Mincovňa Kremnica, štátny podnik
Štefánikovo nám. 25/24
967 01 Kremnica
Telefón: . +421 45 678 78 75
Mail: shop@mint.sk
Web: www.mint.sk
Obchodník prevádzkuje predajne na nasledovných adresách:
Štefánikovo námestie 25/24
967 01 Kremnica
a
Kammerhofská 2
969 01 Banská Štiavnica
a
Grösslingová 1
811 09 Bratislava
Obchodník zároveň prevádzkuje internetový obchod www.mint.sk.
Obchodník je zároveň prevádzkovateľom osobných údajov Kupujúcich.
2. VYMEDZENIE ZÁKLADNÝCH POJMOV
2.1 Obchodníkom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Obchodníkom je spoločnosť Mincovňa Kremnica, štátny podnik, so sídlom Štefánikovo nám. 25/24, 967 01 Kremnica.
2.2 Kupujúcim sa na účely týchto VOP rozumie každá fyzická osoba alebo právnická osoba (podnikateľ), ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje Obchodníka s úmyslom kúpy tovaru, ktorý Obchodník ponúka alebo s požiadavkou, aby jej Obchodník predal tovar, ktorý má zaradený v ponuke.
2.3. VIP Kupujúci je Kupujúci, ktorý u Obchodníka pravidelne a dlhodobo nakupuje, splní stanovené kritériá týkajúce sa objemu nákupov a vyjadrí súhlas so zaradením do VIP programu. Obchodný vzťah medzi VIP Kupujúcim a Obchodníkom je založený na základe rámcovej rezervačnej zmluvy.
2.4. VIP rezervačný systém Obchodníka je systém určený na rezerváciu produktov z emisného plánu NBS a Obchodníka. Tento systém poskytuje prednostnú možnosť rezervácie pred spustením štandardného rezervačného systému pre verejnosť. VIP rezervačný systém je k dispozícii len pre VIP Kupujúcich, ktorí u Obchodníka pravidelne a dlhodobo nakupujú, splnia stanovené kritériá týkajúce sa objemu nákupov a vyjadria súhlas so zaradením do VIP programu. História nákupov Kupujúceho je verifikovateľná. Produkty sú zakúpené priamo u Obchodníka a oficiálne zaevidované na konkrétneho Kupujúceho.
2.5 Spotrebiteľom je každá fyzická osoba - nepodnikateľ, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy alebo pri konaní s Obchodníkom v zmysle § 52 Občianskeho zákonníka nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (nakupuje pre svoju vlastnú spotrebu). Vzťahy medzi spoločnosťou Mincovňa Kremnica, štátny podnik a Spotrebiteľom neupravené Zmluvou a týmito VOP sa riadia z. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a z. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).
2.6 Elektronický obchod, ďalej len E-shop, je proces predaja výrobkov prevádzkovaný na diaľku prostredníctvom internetovej stránky www.mint.sk.
2.7 Kúpna zmluva (ďalej len „kúpna zmluva“) je dvojstranným právnym úkonom, ktorým sa Obchodník zaväzuje dodať Kupujúcemu hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci alebo službe a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu. Pre účely týchto VOP sa kúpnou zmluvou rozumie zmluva o nákupe numizmatického tovaru a suvenírov.
2.8 Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa, najmä s využitím online rozhrania alebo elektronickej pošty.
2.9 Investičné produkty – investičné zlaté a strieborné tehličky, prípadne ďalšie produkty, ktorých cena nie je pevná, ale je upravovaná na pravidelnej báze niekoľkokrát denne a závisí od pohybu cien na finančnom trhu.
2.10 Produkty s pevnou cenou – všetky produkty v e-shope s výnimkou investičných produktov.
2.11 NBS – Národná banka Slovenska.
2.12 Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov obchodníka je zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom
a) uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka;
b) na ktorej uzavretie dal návrh Spotrebiteľ Obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka;
c) uzavretá v prevádzkových priestoroch Obchodníka alebo prostredníctvom diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení Spotrebiteľa Obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka;
d) alebo uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou;
2.13 Objednávka sa považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej bude tovar, a ktorú môže Obchodník prijať alebo odmietnuť v zmysle nižšie uvedených ustanovení VOP.
2.14 Nákup prostredníctvom E-shopu - Kupujúci má právo objednať tovar cez internet a to prostredníctvom stránky Obchodníka www.mint.sk. Prvý nákup môže vykonať bez registrácie alebo prostredníctvom užívateľského účtu s vytvorením mena a hesla.
2.15 Z.č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení - zákon, ktorý upravuje práva a povinnosti právnických osôb a fyzických osôb pri predchádzaní a odhaľovaní trestnej činnosti a financovania terorizmu, ďalej len zákon o legalizácii príjmov.
2.16 Legalizácia - úmyselné konanie, ktoré spočíva v
a) zmene povahy majetku alebo prevode majetku s vedomím, že tento majetok pochádza z trestnej činnosti alebo z účasti na trestnej činnosti, s cieľom utajenia alebo zakrytia nezákonného pôvodu majetku alebo s cieľom napomáhania osobe, ktorá sa podieľa na páchaní takejto trestnej činnosti, aby sa vyhla právnym dôsledkom svojho konania;
b) utajení alebo zakrytí pôvodu alebo povahy majetku, umiestnenia alebo premiestnenia majetku, vlastníckeho práva alebo iného práva k majetku s vedomím, že tento majetok pochádza z trestnej činnosti alebo z účasti na trestnej činnosti;
c) nadobudnutí, držbe, užívaní a požívaní majetku s vedomím, že tento majetok pochádza z trestnej činnosti alebo z účasti na trestnej činnosti;
d) účasti na konaní podľa písmen a) až c), a to aj vo forme spolčenia, napomáhania, podnecovania a navádzania, ako aj v pokuse o takéto konanie;
2.17 Financovanie terorizmu - poskytnutie alebo zhromažďovanie finančných prostriedkov alebo majetku s úmyslom použiť ich alebo s vedomím, že sa majú použiť úplne alebo sčasti na
a) spáchanie trestného činu založenia, zosnovania a podporovania teroristickej skupiny alebo trestného činu terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme;
b) financovanie každodenných potrieb osoby, u ktorej je možné predpokladať, že má v úmysle spáchať alebo spáchala trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme;
c) spáchanie trestného činu krádeže, trestného činu vydierania alebo trestného činu falšovania a pozmeňovania verejnej listiny, úradnej pečate, úradnej uzávery, úradného znaku a úradnej značky alebo podnecovania, napomáhania alebo navádzania osoby na spáchanie takého trestného činu alebo na jeho pokus s cieľom spáchať trestný čin založenia, zosnovania a podporovania teroristickej skupiny alebo trestný čin terorizmu a niektorých
foriem účasti na terorizme, alebo
d) spáchanie činov podľa medzinárodných zmlúv, ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom, ktorými je Slovenská republika viazaná.
2.18 Neobvyklá obchodná operácia - právny úkon alebo iný úkon, ktorý nasvedčuje tomu, že jeho vykonaním môže dôjsť k legalizácii alebo k financovaniu terorizmu. Bližšia špecifikácia je upravená v § 4 , ods. 2 zákona o legalizácii príjmov.
2.19 Politicky exponovaná osoba – fyzická osoba, ktorej je alebo jej bola zverená významná verejná funkcia.
2.20 Konečný užívateľ výhod - každá fyzická osoba, ktorá skutočne ovláda alebo kontroluje právnickú osobu, fyzickú osobu – podnikateľa alebo združenie majetku, a každá fyzická osoba, v prospech ktorej tieto subjekty vykonávajú svoju činnosť alebo obchod. Bližšia špecifikácia konečného užívateľa výhod je uvedená v § 6a, ods. 1 zákona o legalizácii.
2.21 Povinnou osobou je aj právnická osoba oprávnená obchodovať alebo sprostredkovať obchody so zberateľskými predmetmi, drahými kovmi, drahými kameňmi, právnická osoba, ktorá je oprávnená uvádzať na trh výrobky z drahých kovov alebo drahých kameňov, ak je hodnota obchodu viac ako 10.000 EUR, pričom nezáleží na tom, či je obchod vykonaný jednotlivo alebo ide o viaceré na seba nadväzujúce obchody, ktoré sú alebo môžu byť prepojené. Povinnou osobou je aj právnická osoba, ak vykoná obchod v hotovosti v hodnote najmenej 10.000 EUR bez ohľadu na to, či je obchod vykonaný jednotlivo alebo ako viaceré na seba nadväzujúce obchody, ktorú sú alebo môžu byť prepojené. Obchodník je povinnou osobou pri splnení vyššie uvedených podmienok.
3. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1 OBJEDNÁVKA TOVARU CEZ E-SHOP
3.1.1 Kupujúci je oprávnený objednať tovar od Obchodníka cez E-shop na webovej stránke www.mint.sk.
3.1.2 Pokiaľ sa Kupujúci rozhodne kúpiť tovar u Obchodníka prostredníctvom E-shopu na webovej stránke www.mint.sk, má právo objednať tovar priamo po prihlásení sa do elektronického obchodu na webovej stránke www.mint.sk alebo prostredníctvom vopred vytvoreného užívateľského účtu Kupujúceho.
3.1.3 Kupujúci si môže prostredníctvom E-shopu na www.mint.sk objednať akýkoľvek tovar z katalógu tovarov, pri ktorom je uvedený symbol „KÚPIŤ“.
3.1.4 Vytvorenie objednávky je podmienené zadaním počtu kusov pri jednotlivom tovare a potvrdením tlačidlom „KÚPIŤ“. Týmto spôsobom je možné objednať i viacero druhov tovarov, ktoré sa postupne ukladajú pod symbolom „KOŠÍK“.
3.1.5 K dokončeniu objednávky je potrebné kliknúť na symbol „KOŠÍK“ umiestnený v pravom hornom rohu stránky. Po otvorení Košíka stlačí Kupujúci POKRAČUJ NA OBJEDNÁVKU, kde sa zobrazí stránka s možnosťou výberu dopravy a spôsobu platby. Po zadaní osobných údajov stlačí Kupujúci možnosť SKONTROLOVAŤ OBJEDNÁVKU a ZHRNUTIE OBJEDNÁVKY. Kupujúci je oprávnený nakupovať s registráciou (zadaním mena a hesla) alebo pri prvom nákupe aj bez registrácie. Po uskutočnení prvého nákupu mu bude automaticky vytvorené konto a pridelené meno a heslo k zákazníckemu kontu.
3.1.6 Pred potvrdením objednávky je potrebné sa oboznámiť s VOP a následne vyjadriť súhlas s ich obsahom, t. j. zaškrtnúť políčko pred odoslaním objednávky. Týmto kupujúci vyjadrí súhlas, že bol oboznámený s VOP a súhlasí s tým, že tieto VOP, ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na kúpnu zmluvu uzavretú prostredníctvom E-shopu prevádzkovaného Obchodníkom, na základe ktorej Obchodník dodá kupujúcemu tovar prezentovaný na internetovej stránke Obchodníka, ako aj na všetky vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Na tieto VOP je Kupujúci dostatočným spôsobom vopred upozornený vlastným uskutočnením objednávky a má možnosť sa s nimi oboznámiť. Bez poskytnutia súhlasu s VOP nemôže Kupujúci nadobudnúť tovar.
3.1.7 Obsah košíka môže Kupujúci meniť, a to odstránením tovarov alebo pridaním nového tovaru, uvedené údaje je možné meniť až do potvrdenia súhlasu s VOP.
3.1.8 Vytvorenie objednávky bude dokončené potvrdením tlačidlom „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“.
3.1.9 Informácie, ktoré uvedie Kupujúci počas predkladania objednávky, musia byť pravdivé, aktuálne a presné. Obchodník má právo odmietnuť realizáciu objednávky v prípade, ak sú poskytnuté údaje natoľko nepresné, že je nemožné objednávku splniť, najmä ak to bráni správnemu doručeniu zásielky. Pred odmietnutím realizácie objednávky sa Obchodník pokúsi s Kupujúcim skontaktovať, aby upresnil údaje, ktoré znemožňujú objednávku vykonať. Pre niektoré tovary platí limitovaný počet kusov, ktoré je možné zakúpiť v jednej objednávke, prípadne jedným Kupujúcim, informáciu Kupujúci dostane po vložení tovaru do košíka.
3.1.10 Po prijatí objednávky od Kupujúceho Obchodník obratom potvrdí Kupujúcemu obdržanie objednávky formou automaticky generovanej e-mailovej správy odoslanej na adresu Kupujúceho, obsahujúcu základné informácie týkajúce sa objednávky, vrátane počtu objednaného tovaru, jeho ceny, ceny za doručenie, vybraný spôsob doručenia, platby za doručenie, predpokladaný čas doručenia, údaje Kupujúceho ako aj údaje Obchodníka. Tento email obsahuje aj informáciu o spôsobe predkladania reklamácie, ako aj pravidlách odstúpenia od kúpnej zmluvy a je iba potvrdením, že objednávka do Obchodu bola doručená.
3.1.11 Po prijatí Objednávky bude Obchodník Kupujúceho informovať o realizácii a odoslaní Objednávky alebo o jej odmietnutí s uvedením dôvodu jej odmietnutia. Obchodník môže odmietnuť realizáciu objednávky v prípade nesprávneho zápisu zverejnenej aktuálnej ceny (o tejto skutočnosti bude Kupujúci neodkladne informovaný e-mailom), ak objednávku považuje za neserióznu alebo pochybnú, alebo si objednaný tovar viac ako dvakrát neprevzal, prípadne si nesplnil iné podmienky, alebo záväzky z hľadiska odberu tovaru, ak Kupujúci uvedie v objednávke požiadavky, ktoré sú v rozpore s týmito VOP alebo uvedie nesprávne údaje, prípadne neodpovie na výzvy Obchodníka.
3.1.12 Potvrdením objednávky Obchodníkom vzniká zmluvný vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorým sú obidve zmluvné strany viazané a vyplývajú im z neho vzájomné práva a povinnosti. Po prijatí a potvrdení objednávky Obchodníkom už nie je možné v objednávke vykonať žiadne zmeny.
3.1.13 Objednávku môže Kupujúci zrušiť len pred potvrdením Objednávky Obchodníkom, po prijatí Objednávky Obchodníkom už nie je možné Objednávku zrušiť.
3.1.14 Ak si kupujúci vybral platbu online, Objednávka bude zrušená, ak:
a) kontaktné údaje Kupujúceho sú natoľko nepresné, že dodávka tovaru alebo kontaktovanie Kupujúceho za účelom potvrdenia údajov nie je možné,
b) platba za Objednávku nebola uskutočnená po potvrdení Objednávky,
3.1.15 V E-shope je možné nakupovať nepretržite, 24 hodín denne, avšak objednávky predložené v deň pracovného pokoja (sobota, nedeľa, štátny sviatok) budú realizované v najbližší pracovný deň. Objednávky na investičné zlaté a strieborné tehličky je možné vykonať len v pracovných dňoch v čase od 08.00 – do 15.00 hod. Objednávanie a predaj investičných zlatých a strieborných tehličiek nie je možný počas víkendov.
3.1.16 Na vykonanie nákupu je potrebné uviesť všetky potrebné údaje, ktoré sú označené v nákupnom formulári ako povinné. Bez uvedenia povinných údajov nebude Obchodník schopný objednávku zrealizovať a vystaviť faktúru.
3.1.17 Pokiaľ je Kupujúcim podnikateľ, je zodpovedný za správnosť dodacích a fakturačných údajov. Tieto údaje musia byť zhodné s údajmi uvedenými v obchodnom alebo živnostenskom registri.
3.1.18 Pri predaji investičných produktov nad rámec skladových zásob dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy nasledovne: Objednávka Kupujúceho vykonaná prostredníctvom E-shopu alebo elektronickej pošty sa považuje za nezáväzný zámer Kupujúceho uzavrieť kúpnu zmluvu na tovar uvedený v objednávke. Obchodník zašle Kupujúcemu zálohovú faktúru obsahujúcu základné náležitosti kúpnej zmluvy. Táto zálohová faktúra je považovaná za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy Obchodníkom. Uhradenie zálohovej faktúry je považované za prejav vôle Kupujúceho, že akceptuje návrh na uzavretie kúpnej
zmluvy, ktorá uhradením zálohovej faktúry nadobúda platnosť a účinnosť.
3.1.19 Pri predaji produktov s pevnou cenou dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy nasledovným spôsobom: Objednávka Kupujúceho vytvorená prostredníctvom E-shopu sa považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy na tovar uvedený v objednávke. Kúpna zmluva na tovar uvedený v objednávke medzi Kupujúcim a Obchodníkom je uzavretá až v okamihu doručenia objednávky Kupujúcemu. Prijatie objednávky zo strany Obchodníka je akceptáciou návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
3.1.20 Spájanie a zlučovanie viacerých objednávok Kupujúceho nie je u Obchodníka možné. Každú objednávku Kupujúceho bude Obchodník vybavovať samostatne.
3.1.21 Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať. V prípade, ak si Kupujúci viac ako 2x odoslaný tovar Obchodníkom neprevezme, má Obchodník právo ďalšiu Objednávku tovaru Kupujúcemu neumožniť, prípadne už vytvorenú objednávku Kupujúcemu zrušiť.
3.1.22 Pokiaľ obchodný vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim napĺňa znaky uvedené v čl. 4.4 týchto VOP, sú Obchodník a Kupujúci pred uzavretím kúpnej zmluvy povinní postupovať podľa čl. 4.4 týchto VOP.
3.2 OBJEDNÁVKA TOVARU CEZ REZERVAČNÝ FORMULÁR PROSTREDNÍCTVOM E-SHOPU
Obchodník ponúka možnosť rezervácie špecifického tovaru, ktorým sú najmä zberateľské mince z drahých kovov alebo výrobky z emisného plánu Obchodníka, a to niekoľko mesiacov pred ich emisiou. Cena rezervovaného tovaru je uvedená pri jednotlivom tovare a je len orientačná a v čase emisie sa môže zmeniť. V prípade zmeny ceny takéhoto tovaru oproti orientačnej cene uvedenej v rezervačnom formulári má Kupujúci právo od rezervácie odstúpiť a to oznámením o zrušení rezervácie najneskôr do 14 dní od obdržania e-mailu o potvrdení rezervácie.
Pravidlá rezervácie tovaru:
1. Rezervácia je možná cez online rezervačný formulár nachádzajúci sa na webovej stránke Obchodníka www.mint.sk. Počet rezervovaných kusov tovarov je pre Kupujúceho záväzný. Údaje Kupujúceho poskytnuté v rezervačnom formulári musia byť presné, vrátane platnej e-mailovej adresy.
2. Pri dodatočnej rezervácii ďalšieho pridaného výrobku musí Kupujúci, ktorý už rezerváciu v minulosti uskutočnil, použiť rovnakú e-mailovú adresu, aby bol výrobok správne doplnený do zoznamu jeho rezervácií.
3. Rezervácia je platná až po akceptovaní zo strany Obchodníka.
4. Počet kusov rezervovaného tovaru môže byť Obchodníkom limitovaný. Obchodník si vyhradzuje právo rezerváciu neschváliť a neakceptovať v prípade, že bol prekročený maximálny počet kusov určených pre rezervácie uvedené v rezervačnom formulári. Kupujúcemu, ktorý si opakovane (2x a viac) úmyselne neprevzal rezervovaný tovar v minulosti, nemusí byť umožnená žiadna ďalšia rezervácia tovaru, prípadne mu bude platná rezervácia zrušená.
Postup pri rezervácii tovaru:
1. Kupujúci vyplní rezervačný formulár;
2. Na e-mailovú adresu uvedenú v rezervačnom formulári obdrží kontrolný e-mail;
3. V priebehu 30 dní je Kupujúci informovaný o akceptovaní rezervácie emailom alebo si informáciu o akceptovaní rezervácie môže pozrieť vo svojom konte;
4. Hneď, ako je rezervovaný tovar vyrobený a zaradený do predaja, Kupujúci, ktorý si ho vopred rezervoval a rezervácia bola Obchodníkom potvrdená, obdrží e-mailom informáciu o možnosti jeho zakúpenia spolu s internetovým odkazom, prostredníctvom ktorého sa dostane do zákazníckeho centra na web stránke Obchodníka www.mint.sk, kde je možné rezervované výrobky vložiť do KOŠÍKA a dokončiť platnú objednávku, ktorá bude Obchodníkom následne spracovaná a vybavená. Rezervovaný tovar si Kupujúci môže objednať aj priamo cez svoje zákaznícke konto. Kupujúci je povinný objednať a zaplatiť tovar najneskôr do 14 dní od obdržania e-mailu, aby bola rezervácia správne vybavená a tovar dodaný Kupujúcemu. Obchodník je oprávnený uvoľniť rezervovaný tovar do voľného predaja, pokiaľ Kupujúci neobjedná tovar v uvedenej lehote. Pri Objednávke tovaru postupuje Kupujúci v zmysle vyššie uvedených ustanovení čl. 3 a nasl. VOP.
5. Pokiaľ obchodný vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim napĺňa znaky uvedené v čl. 4.4 týchto VOP, sú Obchodník a Kupujúci pred uzavretím kúpnej zmluvy povinní postupovať podľa čl. 4.4 týchto VOP.
3.3 OBJEDNÁVKA TOVARU OD VIP KUPUJÚCEHO
3.3.1 Obchodník informuje e-mailom VIP Kupujúceho o možnosti rezervácie tovaru prostredníctvom rezervačného formulára pre VIP Kupujúceho, ktorý je v tom čase prístupný len pre VIP Kupujúceho na webovej stránke Obchodníka www.mint.sk. VIP Kupujúci objedná tovar cez rezervačný systém určený pre VIP Kupujúcich. VIP Kupujúci musí vedieť s dostatočným časovým predstihom, ktorý tovar a v akom množstve má záujem kúpiť. Vybratím produktov z rezervačného formulára sa zaväzuje k odberu všetkých rezervovaných výrobkov, a to podpísaním rezervačnej zmluvy, ktorá bude vygenerovaná po uzavretí rezervačného obdobia, čím vznikne medzi Obchodníkom a VIP Kupujúcim zmluvný vzťah.
3.3.2 Pokiaľ sa VIP Kupujúci zaviaže k pravidelnému odberu tovaru, Obchodník zabezpečí, že všetky takto rezervované produkty budú VIP Kupujúcemu zabezpečené a doručené v priebehu celého kalendárneho roka na základe vopred dohodnutých a potvrdených platobných a dodacích podmienok definovaných v rezervačnej zmluve. Počas obdobia emisie výrobkov, na ktoré sa kúpna zmluva vzťahuje, už nebudú potrebné žiadne ďalšie potvrdenia rezervácií ani žiadne zasielanie objednávok zo strany VIP Kupujúceho – tieto činnosti za neho automaticky vykoná Obchodník.
3.3.3 Cena rezervovaného tovaru uvedená pri každom tovare určenom na rezerváciu je len orientačná a v čase emisie sa môže zmeniť. V prípade zmeny ceny takéhoto tovaru o viac ako 20 % oproti orientačnej cene uvedenej v rezervačnom formulári má VIP Kupujúci právo od rezervácie odstúpiť, a to najneskôr do 3 dní od oznámenia konečnej ceny produktu Obchodníkom, t.j. od zaslania platobných údajov Kupujúcemu. V prípade, ak VIP Kupujúci neodstúpi od rezervačnej zmluvy do 3 dní od oznámenia zmeny ceny, má sa za to, že s cenou súhlasí a je povinný tovar prevziať a zaplatiť za tovar kúpnu cenu oznámenú Obchodníkom pred odoslaním tovaru.
3.3.4 Možnosť VIP rezervácie bude umožnená každý rok v období, keď už budú známe všetky výrobky vydávané v nasledujúcom kalendárnom roku. Okrem VIP rezervácií bude VIP Kupujúcemu k dispozícii aj bežný systém rezervácií pre prípad, že sa rozhodne ho naďalej využívať. Prípadné množstevné obmedzenia týkajúce sa rezervácie produktov sa budú vzťahovať rovnako na VIP rezervačný formulár, ako aj na bežný rezervačný formulár (t. j. Kupujúci si nemôže rezervovať produkt, ktorý je limitovaný na 1 kus, vo VIP rezervačnom aj v bežnom rezervačnom formulári súčasne).
3.3.5 Pokiaľ VIP Kupujúci rezervovaný tovar viac ako 2x neprevezme aj napriek tomu, že od rezervačnej zmluvy neodstúpil, môže mu Obchodník zrušiť VIP členstvo, prípadne ďalšiu rezerváciu tovaru neumožniť.
3.3.6 Pokiaľ obchodný vzťah medzi Obchodníkom a VIP Kupujúcim napĺňa znaky uvedené v čl. 4.4 týchto VOP, sú Obchodník a VIP Kupujúci pred uzavretím kúpnej zmluvy povinní postupovať podľa čl. 4.4 týchto VOP.
3.4 LIMITOVANIE PREDAJA URČITÝCH DRUHOV TOVARU
3.4.1 Obchodník si vyhradzuje právo stanoviť maximálne množstvá tovarov, ktoré si Kupujúci môže rezervovať alebo objednať pri predaji cez E-shop, ako aj kúpiť v predajniach Obchodníka. Obmedzenie predaja limitovaním množstva predávaných tovarov platí rovnako pre všetkých Kupujúcich. Obchodník zverejní konkrétne informácie o limitovaní počtu predávaných výrobkov (zvyčajne 1 ks) ešte pred zahájením predaja prostredníctvom oznamu na svojej web stránke a tiež vo svojich predajniach, prípadne e-mailom.
3.4.2 Cieľom obmedzenia predaja limitovaním množstva predávaných tovarov, ktoré sú z numizmatického hľadiska veľmi žiadané, je zabezpečiť dostupnosť limitovaných výrobkov čo najširšiemu okruhu Kupujúcich, keďže zvýšením množstva vydávaných tovarov by výrazne poklesol záujem o takýto tovar.
3.4.3 V prípade úmyslu Kupujúceho obísť nekalým spôsobom limitované množstvo vydávaného tovaru, môže Obchodník odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo odmietnuť objednávku na takýto limitovaný tovar.
3.5 PREDAJ TOVARU V PREDAJNIACH OBCHODNÍKA
3.5.1 Kúpnu zmluvu môže Kupujúci uzatvoriť aj nákupom tovaru priamo v predajniach Obchodníka za predpokladu dostupnosti tovaru.
3.5.2 Kupujúci sa stáva vlastníkom tovaru zaplatením kúpnej ceny za tovar v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom (kartou) v predajni Obchodníka. Obchodník spolu s tovarom vydá Kupujúcemu doklad vyhotovený on-line registračnou pokladňou. Kupujúci je oprávnený nakupovať tovar v hotovosti u Obchodníka maximálne do hodnoty 15.000 EUR.
3.5.3 Pokiaľ obchodný vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim napĺňa znaky uvedené v čl. 4.4 týchto VOP, sú Obchodník a Kupujúci pred uzavretím kúpnej zmluvy povinní postupovať podľa čl. 4.4 týchto VOP.
3.5.4 V predajniach Obchodníka je Kupujúci oprávnený prevziať rezervovaný tovar. Rezervovaný tovar nie je určený na voľný predaj a je na predajni oddelený a označený, aby nedochádzalo k zámene s tovarom určeným na voľný predaj.
3.6 PRIJATIE OBJEDNÁVKY E-MAILOM
3.6.1 Objednávku tovaru môže Kupujúci uskutočniť aj e-mailom odoslaním objednávky na mailovú adresu shop@mint.sk a to v prípade objednávok tovaru „na objednávku“, ktorým sú najmä, nie však výlučne, investičné produkty.
3.6.2 Obchodník je oprávnený v prípade akýchkoľvek pochybností o serióznosti, či správnosti objednávky požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie správnosti objednávky. Pokiaľ to Kupujúci neurobí, má Obchodník právo takúto objednávku odmietnuť.
4. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 KÚPNA CENA TOVARU
4.1.1 Všetky ceny tovaru v predajniach a v E-shope Obchodníka sú pevné ceny s výnimkou investičných produktov.
4.1.2 Ceny investičných produktov sú uvedené v predajni len ako orientačné a cena v čase predaja cez registračnú pokladňu sa môže líšiť. Dôvodom pre zmenu ceny je predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré Obchodník nemôže ovplyvniť.
4.1.3 Ceny investičných produktov sú platné len v okamihu uskutočnenia objednávky v pracovných dňoch v čase od 8:00 do 15:00 hod., kedy si ich Kupujúci môže objednať, pričom v inom čase nie je možné objednávku vytvoriť. Predaj týchto investičných produktov cez E-shop a v predajniach Obchodníka nie je možný počas víkendov. Obchodník upravuje cenu investičných produktov podľa aktuálneho vývoja cien drahých kovov na Londýnskej burze LBMA a vývoja kurzov mien niekoľkokrát denne. Pri investičných zlatých tehličkách s hmotnosťou od 250 g do 1000 g, ktoré sa predávajú len na objednávku, dohodne Obchodník s Kupujúcim kúpnu cenu na základe dohody podľa aktuálnej ceny na LBMA v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.
4.1.4 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré Obchodník nevie ovplyvniť. Takýmto tovarom sú investičné produkty.
4.1.5 Pri nákupe cez E-shop sa k cene tovaru pripočítava aj cena za dopravu a cena za poistenie tovaru závislá od spôsobu dopravy a poistenia zvoleného Kupujúcim, ktorý zaslaním objednávky vyslovuje súhlas s výškou nákladov na doručenie a poistenie tovaru.
4.1.6 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu cien tovaru, táto zmena sa však netýka tovaru, ktorý už bol objednaný Kupujúcim.
4.2 CENA PRE KUPUJÚCEHO, KTORÝ SI TOVAR VOPRED REZERVOVAL
4.2.1 Pre Kupujúceho, ktorý si vopred rezervoval tovar cez rezervačný formulár na www.mint.sk, platí zvýhodnená cena pri splnení nasledovných podmienok:
a) Kupujúci si vopred tovar rezervoval cez rezervačný formulár so správne zadanými údajmi a rezervácia mu bola potvrdená a akceptovaná zo strany Obchodníka;
b) Kupujúci si pred zahájením predaja rezervovaný tovar objednal a uhradil zaň kúpnu cenu v stanovenom časovom limite (do 14 dní) po obdržaní informačného emailu (zasielaný obvykle niekoľko dní pred emisiou konkrétneho tovaru, pričom v prípade emisie tovaru koncom kalendárneho mesiaca alebo v prvý deň nového kalendárneho mesiaca je to až po emisii tovaru);
4.2.2 Kupujúci odoberie a zaplatí za celé rezervované množstvo tovaru.
4.2.3 Cena pre VIP Kupujúcich, spôsob objednania tovaru a zaplatenia kúpnej ceny je upravená v rámcovej rezervačnej zmluve.
4.3 PLATOBNÉ PODMIENKY
O spôsobe úhrady kúpnej ceny prostredníctvom E-shopu rozhoduje Kupujúci sám v procese vytvárania objednávky. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania celej kúpnej ceny na účet Obchodníka alebo dňom realizácie úhrady tovaru v hotovosti do rúk Obchodníka.
Úhradu kúpnej ceny môže Kupujúci vykonať jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) Úhrada v hotovosti v predajni Obchodníka - pri osobnom odbere a odovzdaní tovaru a zjednodušenej faktúry, teda dokladu vyhotoveného on-line registračnou pokladnicou Kupujúcemu do hodnoty 15.000 EUR.
b) Bezhotovostná úhrada v predajni Obchodníka - pri osobnom odbere a odovzdaní tovaru a zjednodušenej faktúry, teda dokladu vyhotoveného on-line registračnou pokladnicou Kupujúcemu do hodnoty 15.000 EUR.
c) Bezhotovostný prevod - na základe potvrdenia objednávky a výzvy k platbe so všetkými inštrukciami uhradí Kupujúci tovar bezhotovostne platobným príkazom do 3 pracovných dní od obdržania výzvy k platbe s uvedením variabilného symbolu zhodného s číslom objednávky.
d) Bezhotovostná úhrada kreditnou kartou
e) Bezhotovostná úhrada cez Sporopay - po presmerovaní do bankového prostredia Slovenskej sporiteľne.
f) Úhrada na dobierku - v hotovosti dopravcovi po odovzdaní tovaru a faktúry Kupujúcemu.
g) Úhrada zálohovou faktúrou – je možná po vyžiadaní Kupujúcim, u tuzemských zákazníkov aj pri platbe nad 10.000 EUR, resp. pri hmotnosti tovaru nad 50 kg, pri úhrade tovaru na objednávku (investičné zlaté tehličky od 250 g) alebo pri platbách zahraničných Kupujúcich z tretích krajín za tovar nad 500 EUR a ostatných zahraničných zákazníkov z EÚ pri platbách za tovar s hodnotou nad 1.000 EUR;
4.3.1 V prípade, že Kupujúci z EÚ nie je platcom DPH alebo uvedie vo svojej objednávke nesprávne alebo neplatné IČ DPH, bude mu k cene výrobkov pripočítaná DPH a to v závislosti od spôsobu prepravy.
4.3.2 V prípade dodania tovaru odoslaného alebo prepraveného Obchodníkom alebo na jeho účet, k cene bude pripočítaná DPH platná v čase dodávky tovaru v krajine do ktorej bude tovar zaslaný.
4.3.3 V prípade, že si Kupujúci prevezme tovar osobne v predajni Obchodníka alebo si sám zabezpečí kuriéra, bude k cene tovaru pripočítaná DPH platná v Slovenskej republike v čase dodávky tovaru.
4.3.4 V prípade, že Kupujúci zadá pri platbe neúplné alebo nesprávne identifikačné údaje o svojej osobe, nepreberie od doručovateľa zásielku v stanovenej lehote alebo neuhradí celú sumu a platba bude preto vrátená a tovar nebude dodaný, môže Obchodník od zmluvy odstúpiť.
4.4.OSOBITNÉ USTANOVENIA K POVINNOSTIAM OBCHODNÍKA A KUPUJÚCEHO V ZMYSLE ZÁKONA č. 297/2008 Z.z. O LEGALIZÁCII PRÍJMOV Z TRESTNEJ ČINNOSTI
4.4.1 Obchodník vykonáva v zmysle zákona o legalizácii ako Povinná osoba základnú starostlivosť vo vzťahu ku Kupujúcemu, a to:
a) pri vykonávaní príležitostného obchodu mimo obchodného vzťahu v hodnote najmenej 15.000 EUR, pri vykonávaní príležitostného obchodu v hotovosti najmenej 10.000 EUR, pričom nezáleží na tom, či je obchod vykonávaný jednotlivo alebo ako viacero na seba nadväzujúcich obchodov, ktoré sú alebo môžu byť prepojené,
b) ak je podozrenie, že Kupujúci pripravuje alebo vykonáva neobvyklú obchodnú operáciu bez ohľadu na hodnotu tovaru v zmysle § 10, ods. 2 zákona o legalizácii príjmov,
c) pri pochybnostiach o pravdivosti alebo úplnosti predtým získaných údajov potrebných na vykonanie starostlivosti vo vzťahu ku Kupujúcemu,
d) pri uzatváraní obchodného vzťahu;
Z uvedeného dôvodu bude Obchodník požadovať od Kupujúceho nasledovné informácie a Kupujúci je povinný tieto informácie a doklady Obchodníkovi na tento účel poskytnúť :
a) doklad totožnosti na identifikáciu Kupujúceho overením identifikačných údajov v doklade totožnosti a overenie podoby Kupujúceho s podobou vyobrazenou v jeho doklade totožnosti za fyzickej prítomnosti Kupujúceho, tzv. identifikácia tvárou v tvár alebo prostredníctvom technických prostriedkov a postupov. Obchodník overí identifikáciu Kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou a identifikáciu fyzickej osoby konajúcej za Kupujúceho, ktorý je právnickou osobou, ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy;
b) informáciu, či Kupujúci koná vo vlastnom mene. Ak Kupujúci nekoná vo vlastnom mene je povinný predložiť záväzné písomné vyhlásenie obsahujúce meno, priezvisko, rodné číslo alebo dátum narodenia fyzickej osoby alebo obchodné meno, sídlo a IČO právnickej osoby, v ktorej mene obchod vykonáva. Rovnako Obchodník postupuje, ak vzniknú pochybnosti, či koná vo vlastnom mene;
c) informáciu o konečnom užívateľovi výhod, pričom Obchodník overí informácie týkajúce sa identifikácie konečného užívateľa výhod a zrealizuje opatrenia na zistenie vlastníckej štruktúry a riadiacej štruktúry Kupujúceho, ktorý je právnickou osobou alebo združením majetku pred alebo počas uzatvárania obchodného vzťahu;
d) poskytnúť Obchodníkovi informácie o účele a plánovanej povahe obchodu alebo obchodného vzťahu a informácie o povahe podnikania Kupujúceho, pričom Obchodník bude overovať a vyhodnocovať tieto informácie;
e) informáciu, či Kupujúci alebo konečný užívateľ výhod je politicky exponovanou osobou alebo sankcionovanou osobou;
f) informáciu o pôvode finančných prostriedkov;
4.4.2 Overením identifikácie Kupujúceho sa rozumie:
a) u fyzickej osoby zistenie mena, priezviska, rodného čísla alebo dátumu narodenia, ak rodné číslo nebolo pridelené, adresy trvalého pobytu alebo iného pobytu, štátnej príslušnosti, zistenie čísla a druhu dokladu totožnosti. Obchodník overí tieto údaje v doklade totožnosti a overí aj podobu osoby s podobou v jej doklade totožnosti za jej fyzickej prítomnosti alebo s použitím technických prostriedkov a postupov;
b) u fyzickej osoby-podnikateľa aj zistenie adresy miesta podnikania, identifikačného čísla, ak bolo pridelené, označenia úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je tento podnikateľ zapísaný a číslo zápisu do tohto registra alebo evidencie. Obchodník overí údaje na základe dokumentov, údajov alebo informácií získaných z úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je podnikateľ zapísaný alebo z iného dôveryhodného a nezávislého zdroja;
c) pri právnickej osobe alebo združení majetku zistenie názvu, adresy sídla, identifikačného čísla, označenia úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je právnická osoba alebo združenie majetku zapísané, číslo zápisu do tohto registra alebo evidencie a identifikáciu fyzickej osoby, ktorá je oprávnená konať v mene právnickej osoby alebo združenia majetku. Obchodník overí tieto údaje na základe dokumentov, údajov alebo informácii získaných z úradného registra alebo inej úradnej evidencie v ktorej je právnická osoba zapísaná alebo z iného dôveryhodného a nezávislého zdroja a overenie identifikácie fyzickej osoby, ktorá je oprávnená konať v mene právnickej osoby a overenie oprávnenia konať v mene právnickej osoby;
d) pri osobe, ktorá je zastúpená na základe splnomocnenia, zistenie jej údajov podľa písmena a) alebo b) a zistenie údajov fyzickej osoby, ktorá je oprávnená konať v mene tejto právnickej osoby alebo fyzickej osoby v rozsahu údajov podľa písmena a);
e) pri konečnom užívateľovi výhod - zistenie mena, priezviska, rodného čísla alebo dátumu narodenia, ak rodné číslo nebolo pridelené, adresy trvalého pobytu alebo iného pobytu a štátnej príslušnosti;
4.4.3 Obchodník overí platnosť a úplnosť identifikačných údajov a informácii aj počas obchodného vzťahu a zaznamená zmeny. Obchodník bude na základe hodnotenia rizík požadovať okrem údajov uvedených v 4.4.3 aj telefónne číslo, údaje o zamestnaní alebo zamestnávateľovi.
4.4.4 Obchodník vykoná priebežné monitorovanie obchodného vzťahu vrátane preskúmania konkrétnych obchodov vykonaných počas trvania obchodného vzťahu na účel zistenia, či vykonávané obchody sú v súlade s poznatkami Obchodníka o Kupujúcom.
4.4.5 Obchodník posúdi, či je pripravovaný alebo vykonaný obchod neobvyklý. Obchodník zadrží neobvyklú obchodnú operáciu, ak hrozí nebezpečie, že jej vykonaním môže byť zmarené alebo podstatne sťažené zaistenie príjmu z trestnej činnosti najviac na 120 hodín a ohlási neobvyklú obchodnú operáciu finančnej spravodajskej jednotke.
4.4.6 Obchodník odmietne uzavretie obchodného vzťahu, ukončí obchodný vzťah alebo odmietne vykonať konkrétny obchod, ak:
a) nemôže vykonať základnú starostlivosť vo vzťahu ku Kupujúcemu špecifikovanú v ods. 4.4.1 tohto článku,
b) Kupujúci odmietne preukázať, v mene koho koná;
4.4.7 Ak na základe posúdenia rizika Obchodník zistí, že niektorý Kupujúci, niektorý druh obchodu alebo konkrétny obchod predstavuje vyššie riziko legalizácie alebo financovania terorizmu, Obchodník okrem základnej starostlivosti špecifikovanej v ods. 4.4.1 tohto článku, vykoná ďalšie zisťovanie špecifikované v § 12 zákona o legalizácii.
4.4.8 Obchodník je oprávnený aj bez súhlasu Kupujúceho zisťovať, získavať, zaznamenávať, uchovávať a využívať osobné údaje Kupujúceho v rozsahu podľa § 10, ods. 1, § 11, ods. 3, § 12, ods. 1 a 2 zákona o legalizácii za účelom vykonania starostlivosti vo vzťahu ku Kupujúcemu a na účely zisťovania neobvyklej obchodnej operácie podľa §14 zákona o legalizácii, pritom Obchodník je oprávnený získavať osobné údaje nevyhnutné na dosiahnutie účelu spracúvania kopírovaním, skenovaním alebo iným zaznamenávaním úradných dokladov na nosič informácii a spracúvať rodné čísla a ďalšie údaje a doklady aj bez súhlasu Kupujúceho. Osobné údaje Kupujúceho bude Obchodník uchovávať po dobu 5 rokov od skončenia zmluvného vzťahu s Kupujúcim alebo od vykonania príležitostného obchodu s Kupujúcim mimo obchodného vzťahu v zmysle § 19 zákona o legalizácii.
5. DODANIE TOVARU KUPUJÚCEMU
5.1 Objednaný tovar spolu s faktúrou zašle Obchodník Kupujúcemu bez zbytočného odkladu po uhradení platby za tovar, a to v lehote do 30 kalendárnych dní od pripísania platby na účet Obchodníka, resp. od emisie výrobku v prípade predaja tovaru Kupujúcim, ktorí si tovar vopred rezervovali. V prípade platieb na dobierku je tovar dodaný do 30 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. V prípade platby za tovar v hotovosti Obchodník odovzdá tovar Kupujúcemu bezodkladne po zaplatení za tovar súčasne s dokladom o zaplatení z registračnej pokladne.
5.2 Dňom plnenia zo strany Obchodníka je deň podania zásielky na poštovú prepravu, alebo deň odovzdania tovaru v predajniach Obchodníka, alebo deň doručenia tovaru na odberné miesto vo firme Euronumis, prípadne deň podania zásielky na prepravu inému dopravcovi, ktorého si Kupujúci zabezpečil sám.
5.3 Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim okamihom, keď Kupujúci, ním určená tretia osoba alebo prepravca tovaru prevezme objednaný tovar;
5.4 Obchodník dodáva tovar Kupujúcemu prostredníctvom Slovenskej pošty, a.s. s využitím nasledovných spôsobov dodania, ktoré si Kupujúci vyberá v procese tvorby objednávky:
a) zaslanie tovaru prostredníctvom poisteného listu - táto forma odoslania tovaru nie je možná pri všetkých druhoch tovaru a závisí od druhu, množstva, hmotnosti a typu balenia tovaru, pričom takáto zásielka je poistená do sumy 500 EUR;
b) zaslanie tovaru kuriérom Slovenskej pošty - táto forma odoslania tovaru je vhodná pre všetky typy zásielok, pričom doručenie je možné na zvolený poštový úrad, do BalíkoBOXu Slovenskej pošty alebo na adresu zadanú v objednávke. Tovar je poistený do hodnoty 20.000 EUR. Kuriér Slovenskej pošty môže zmeniť doručenie do BalíkoBOXu alebo na poštu, ak zákazníkom vybraný BalíkoBOX je plný alebo pošta v termíne doručenia uzatvorená;
c) kombinácia obidvoch foriem zasielania s využitím platby na dobierku do 15.000 EUR, ktorá sa uhrádza pri prevzatí zásielky;
d) Osobný odber v predajniach Obchodníka v Kremnici, Banskej Štiavnici a v Bratislave, ako aj vo firme Euronumis v Bratislave a v Žiline; uvedený spôsob doručenia je Kupujúci povinný zvážiť vzhľadom na hodnotu tovaru, ktorý si objedná a náklady na cestovné pri prevzatí tovaru.
5.5 Obchodník môže Kupujúcemu dodať v jednej zásielke tovar len do hodnoty 20.000 EUR, čo je maximálna poistná hodnota tovaru zasielaného prostredníctvom Slovenskej pošty. Pri vyššej hodnote nakupovaného tovaru si musí Kupujúci tovar prevziať osobne v predajni Obchodníka, prípadne mu tovar môže byť zaslaný vo viacerých balíkoch. Pri hodnote tovaru nad 2.500 EUR Obchodník neúčtuje Kupujúcemu poštovné.
5.6 Kupujúci je povinný preukázať sa pri prevzatí tovaru platným preukazom totožnosti a prevzatie tovaru podpíše na duplikáte faktúry, ktorá zostáva Obchodníkovi. V prípade, že si tovar nemôže Kupujúci prevziať osobne, ale požiada o prevzatie tretiu osobu, je povinný o tom vopred informovať Obchodníka zaslaním identifikačných údajov preberajúcej osoby, ktorej totožnosť si Obchodník overí na základe predloženia preukazu totožnosti.
5.7 Kupujúci si môže prevziať objednaný tovar v predajniach Obchodníka až po obdržaní výzvy na prevzatie tovaru, ktorú mu Obchodník pošle po pripísaní platby za tovar na jeho účet, a je povinný si ho prevziať najneskôr do 14 dní od obdržania výzvy na prevzatie.
5.8 AK Kupujúci počas tejto doby tovar neprevezme, ani písomne neodstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nahradiť Obchodníkovi účelne vynaložené náklady na uskladnenie tovaru a znáša nebezpečenstvo škody náhodnej skazy veci.
5.9 Obchodník vyzve Kupujúceho (telefonicky, mailom) na opätovné prevzatie veci s oznámením, že neprevzatý tovar mu môže byť zaslaný jedným zo spôsobov doručenia podľa jeho výberu, pričom náklady na dopravu tovaru a poistenie tovaru bude znášať Kupujúci. V prípade, ak Kupujúci nepožiada o zaslanie tovaru a tovar neprevezme ani v dodatočnej lehote 5 dní od doručenia e-mailovej výzvy, v zmysle tohto bodu je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Do 14 dní od doručenia písomného odstúpenia od Zmluvy Obchodník vráti vopred zaplatenú kúpnu cenu Kupujúcemu.
5.10 Obchodník je oprávnený odmietnuť dodať tovar Kupujúcemu na dobierku, pokiaľ si tento Kupujúci už v minulosti tovar zaslaný na dobierku opakovane, t.j. najmenej 2x nevyzdvihol. Obchodník navrhne Kupujúcemu iný spôsob úhrady kúpnej ceny.
5.11 Zaslanie tovaru kuriérskou službou iného dopravcu je potrebné v odôvodnených prípadoch dohodnúť osobitne na tel. linke 045/678 78 75, resp. e-mailom na shop@mint.sk. Dodatočnú zmenu doručenia môže Kupujúci upresniť telefonicky na info linke 045/678 78 75 alebo mailom na shop@mint.sk.
5.12 Náklady na dodanie tovaru (poštovné) sú určené samostatne na základe cien určených doručovacími orgánmi a uvedené v E-shope pri voľbe možností na doručenie tovaru. Kupujúci má možnosť vybrať si sám spôsob doručenia. Je povinnosťou Kupujúceho zvážiť spôsob doručenia tovaru v prípade tovaru, ktorého hodnota je nižšia ako cena dopravy.
5.13 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru, a to buď na odbernom mieste Obchodníka, na poštovom úrade alebo od dopravcu. Tovar ostáva vo vlastníctve Obchodníka až do úplného zaplatenia kúpnej ceny Kupujúcim.
5.14 Pokiaľ Kupujúci zvolil v objednávke doručenie tovaru kuriérom alebo poštou, je povinný skontrolovať tovar a jeho obal bezprostredne po jeho doručení za prítomnosti dopravcu. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí je Kupujúci povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca.
5.15 Zásielka je vždy poistená na plnú hodnotu tovaru. Poistenie zásielky a spôsob odoslania tovaru si zvolí Kupujúci pri vypisovaní objednávky. Poplatky za možné spôsoby doručenia sú špecifikované na stránke E-shopu Obchodníka. Tovar odoslaný Obchodníkom je zabalený v poistenej obálke Slovenskej pošty, a.s., v bublinkovej obálke a v krabici. Bublinková obálka a krabica sú prelepené žltou bezpečnostnou páskou s logom Obchodníka.
5.16 Obchodník nezodpovedá za rozdiely zistené Kupujúcim po prebratí tovaru od poštového alebo iného prepravcu, alebo po prebratí od zmluvného predajcu v predajni zmluvného predajcu, alebo v prípade osobného odberu v predajniach Obchodníka.
Obchodník nenesie zodpovednosť za:
1. oneskorené dodanie tovaru, či poškodenie tovaru zavinené poštovým alebo iným dopravcom, resp. zásielkovou službou;
2. nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou iných nepredvídateľných prekážok; Pokiaľ Kupujúcemu bude od Obchodníka doručený informačný email s informáciou, že mu bol odoslaný tovar, prípadne i jeho podacie údaje a Kupujúci ho do 4 pracovných dní nebude mať doručený, je povinný sa informovať na stav zásielky, resp. preverenie pohybu zásielky podľa údajov Obchodníka. V prípade akýchkoľvek pochybností o úspešnom doručení zásielky Kupujúci bezodkladne kontaktuje Obchodníka na tel. č.: 045/678 78 75 alebo emailom na shop@mint.sk so žiadosťou o preskúmanie pohybu zásielky a zabezpečenie jej doručenia.
6. PRÁVA A POVINNOSTI ÚČASTNÍKOV KÚPNEJ ZMLUVY
6.1 Obchodník sa zaväzuje:
1. dodať Kupujúcemu na základe objednávky tovar v dohodnutom množstve, cene a kvalite;
2. komunikovať s Kupujúcim a informovať ho o prijatí objednávky i odoslaní tovaru, ako aj o prípadných dôvodoch nedodania tovaru v stanovenom termíne;
3. vystaviť a odovzdať Kupujúcemu faktúru resp. zjednodušenú faktúru;
4. tovar primerane zabaliť a odoslať Kupujúcemu v lehote uvedenej v čl. VI. (Dodanie tovaru Kupujúcemu) týchto VOP;
5. na požiadanie vykúpiť od Kupujúceho výrobky z drahých kovov pochádzajúce z výrobného programu Obchodníka alebo ktoré si u Obchodníka kúpil. Obchodné podmienky pre výkup tovaru sú uvedené na: https://www.mint.sk/sites/default/files/files/vyrabame/vykup_drahych_kovov_obchodne_podmienky_sk.pdf;
6.2 Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je Obchodník schopný dodať tovar Kupujúcemu v množstve, cene, či lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito VOP, je Obchodník povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak Kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané Obchodníkom, ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Ak Kupujúci uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, Obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri úhrade a to najneskôr do 30 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Kupujúci sa zaväzuje:
1. Zaplatiť za dodaný tovar v súlade so Zmluvou;
2. Prevziať objednaný tovar;
3. Skontrolovať dodaný tovar v momente prevzatia na pošte, od kuriéra, ale aj na predajniach Obchodníka;
Kupujúci je oprávnený:
1. podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa § 11 zákona č. 39/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 108/2024 Z.z. subjektu alternatívneho riešenia sporov nasledovne: e-mailom na www.mint.sk alebo poštou na adresu: Mincovňa Kremnica, štátny podnik, Štefánikovo nám. 25/24, Kremnica 967 01. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov nájde Kupujúci na stránke Ministerstva hospodárstva SR na www.mhsr.sk. Kupujúci môže podať žiadosť o nápravu aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
6.3 V prípade, ak Kupujúcemu nebude doručená zásielka, o odoslaní ktorej bol informovaný Obchodníkom, alebo je zásielka poškodená, je Kupujúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Obchodníka telefonicky na tel. čísle Obchodníka 045 678 78 75 alebo mailom: shop@mint.sk.
6.4 Kupujúci je oprávnený pri prevzatí tovaru (osobnom, neosobnom) skontrolovať obsah balenia. Pri doručené kuriérom je v prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí Kupujúci povinný bezodkladne spísať škodový zápis na mieste o poškodení, resp. neúplnosti balenia. Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak Kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia. Pri osobnom odbere je Kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia, nakoľko pri dodatočnej reklamácii bude Kupujúci povinný preukázať neúplnosť balenia pri jeho prevzatí.
6.5 Obchodník nie je zodpovedný za poškodenia a rozdiely zistené na zásielke, pokiaľ o poškodení nebol spísaný zápis. V prípade, že je zásielka poškodená alebo je podozrenie na jej nekompletnosť, Kupujúci ju nepreberie.
7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
7.1 ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY KUPUJÚCEHO
7.1.1 Kupujúci má právo písomnou formou odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretie mimo prevádzkových priestorov Obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, podľa § 20 ods. 1 až 3 Zákona 108/2024 Z.z. okrem zmluvy, ktorej predmetom je:
1. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. To sa zvyčajne, nie však výlučne, týka nákupu investičných produktov pri ktorom Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy.
2. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru (gravírovanie podľa fotografií alebo údajov zadaných Kupujúcim);
7.1.2 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.1.3 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka v listinnej podobe. Kupujúci môže použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohe č. 1 k týmto VOP.
7.1.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy (14 dní od prevzatia tovaru) sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
7.1.5 Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie tovaru, a to na vlastné náklady.
7.1.6 Obchodník nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvoli Kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.
7.1.7 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku alebo zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, vrátane nákladov na dopravu (poštovné). Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby v zmysle tohto odseku pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi. Obchodník vráti Kupujúcemu platby podľa tohto odseku rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri ich úhrade, ak sa nedohodne s Kupujúcim inak.
7.1.8 Vrátený tovar nesmie javiť známky používania a opotrebenia a musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale, vrátane kompletného príslušenstva, ktoré bolo jeho súčasťou. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný, či poškodený, môže Obchodník
požadovať po Kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
7.1.9 Kupujúci nemá právo na vrátenie tovaru kúpeného v predajni Obchodníka.
7.1.10 Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie zaplatenej zálohy aj v prípade, že mu Obchodník nie je schopný z akéhokoľvek dôvodu dodať tovar v dohodnutej lehote a Kupujúceho o tejto skutočnosti vhodným spôsobom upovedomí. V prípade, ak sa Kupujúci rozhodne neodstúpiť od kúpnej zmluvy a akceptuje dlhšiu lehotu dodania tovaru nemá nárok na úrok z omeškania počas doby nedodania tovaru.
7.2 ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY OBCHODNÍKA
Obchodník si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch, ak:
7.2.1 z technických príčin nie je možné dodať tovar v požadovanej lehote alebo kvalite;
7.2.2 tovar je vypredaný, nedostupný a nie je možné ho nahradiť iným rovnocenným tovarom; alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinnosti Obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy,
7.2.3 výrazným spôsobom sa zmenila cena tovaru napr. vplyvom nárastu cien drahých kovov na burze. V prípade, že Kupujúci kúpnu cenu za tovar uhradil, so zvýšenou cenou nesúhlasí, pričom nedôjde k dohode o dodaní iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení a Kupujúci od kúpnej zmluvy neodstúpil, Obchodník zašle Kupujúcemu odstúpenie od kúpnej zmluvy a vráti Kupujúcemu kúpnu cenu do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.
7.2.4 došlo k vytvoreniu alebo potvrdeniu objednávky kvôli zjavnej systémovej poruche software počítača, z dôvodu zlyhania ľudského faktora alebo omylu pri stanovení chybnej predajnej ceny do elektronického obchodu;
7.2.5 došlo k vytvoreniu objednávky inou osobou, než ktorej patrí užívateľský účet, za účelom získania výhody pri objednávke limitovaného množstva tovaru;
7.2.6 objednávku si vytvoril Kupujúci, ktorý v minulosti porušil svoje povinnosti voči Obchodníkovi, týkajúce sa opakovaného neodobratia tovaru zaslaného na dobierku;
7.2.7 nebola uhradená zálohová faktúra v termíne jej splatnosti;
7.2.8 Kupujúci si neprevezme riadne zaplatený tovar od Obchodníka počas 30 dňovej lehoty na odber tovaru;
7.2.9 ak nastane ktorákoľvek z horeuvedených skutočností, bude Obchodník kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe v danej veci. Ak Kupujúci uhradil kúpnu cenu, ale k uzavretiu zmluvy nedošlo, bude mu uhradená kúpna cena vrátená najneskôr do 14 dní odo dňa kontaktovania Kupujúceho v zmysle tohto bodu.
8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
8.1 V zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a v súlade so zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, Kupujúci odoslaním objednávky dáva súhlas, aby Obchodník evidoval a spracovával osobné údaje v rozsahu uvedenom v „rezervačnom formulári“ na webovej stránke Obchodníka, ako aj údaje o nákupoch Kupujúceho za účelom vedenia histórie objednávok.
8.2 Osobné údaje Kupujúceho sú získavané za účelom plnenia záväzkov a to najmä pri vystavení faktúry, kontaktovaní Kupujúceho v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky, doručení objednaného tovaru a zasielania reklamných správ v prípade jeho súhlasu s ich zasielaním. Obchodník ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje zákazníka v rozsahu: krstné meno, priezvisko, zobrazovacie meno, e-mailová adresa, adresa, kontaktné telefónne číslo, heslo.
8.3 Kupujúci poskytuje osobné údaje dobrovoľne a môže ich kedykoľvek skontrolovať a opraviť priamo v on-line režime na web stránke - podpora zákazníka, v zákazníckej sekcii, ihneď po prihlásení na karte „Zákaznícke informácie“ a zrušiť ich z bregistrácie emailom na shop@mint.sk. Po zrušení registrácie v e-shope Obchodníka a po ukončení účelu spracovania budú osobné údaje bezodkladne zlikvidované.
8.4 Kupujúci potvrdením súhlasu s VOP pred odoslaním objednávky súhlasí s tým, aby Obchodník poskytol osobné údaje zákazníka tretím osobám, ako sú prepravné a zasielateľské spoločnosti v súvislosti s vybavením objednávok.
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1 Pred uzavretím kúpnej zmluvy je Kupujúci oprávnený oboznámiť sa s VOP a je povinný súhlasiť s ich obsahom. Pri každej objednávke umožňuje Obchodník, aby si Kupujúci VOP prečítal. O zmenách VOP bude Obchodník Kupujúcich informovať
mailom a zverejnením oznámenia na webovej stránke: www.mint.sk.
9.2 Ak ide o vzťahy založené na základe týchto obchodných podmienok medzi Obchodníkom a Kupujúcim - podnikateľom, riadia sa, ustanoveniami o kúpnej zmluve podľa Obchodného zákonníka.
9.3 Ak ide o vzťahy založené medzi Obchodníkom a Kupujúcim - spotrebiteľom, riadia sa príslušnými ustanoveniami o kúpnej zmluve podľa Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
9.4 Orgánom dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dozoru a právny odbor, ba@soi.sk, tel.č. 02/58 27 21 72
9.5 Na rozhodovanie všetkých sporov zo zmluvného vzťahu vyplývajúceho z objednávok prostredníctvom E-shopu vrátane sporov o existenciu alebo neexistenciu kúpnej zmluvy je výlučne oprávnený miestne a vecne príslušný súd SR. Zmluvný vzťah sa riadi právom SR.
9.6 Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, t.j. do momentu splnenia záväzku Obchodníka dodať tovar Kupujúcemu a umožniť Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru a súčasne splnenia záväzku Kupujúceho objednaný tovar prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu, pričom zmluva zaniká momentom splnenia záväzkov.
9.7 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Zmenu VOP oznámi Kupujúcim zverejnením na svojej webovej stránke Obchodníka, pričom zmena VOP je účinná zverejnením nového znenia VOP.
Dňom 31. 10. 2024 strácajú platnosť predošlé VOP zverejnené na www.mint.sk a v priestoroch predajní Obchodníka.
Nové VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01. 11. 2024
Prílohy:
Formulár pre odstúpenie od zmluvy
Reklamačný formulár
II. ČASŤ - REKLAMAČNÝ PORIADOK
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
Tento reklamačný poriadok platí pre nákup akéhokoľvek tovaru podľa Zmluvy. Reklamačný poriadok bližšie špecifikuje práva a povinnosti Obchodníka a Kupujúceho, ktorým môže byť fyzická alebo právnická osoba, ako je všetko definované v časti I. VOP. Reklamačný poriadok popisuje spoluprácu medzi Kupujúcim a Obchodníkom s ohľadom na prípadné vady tovaru, ich uplatnenie a nároky, ktoré z nich plynú. Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Obchodníka a jeho zákazníkov v oblasti reklamácií tovaru, vychádzajúc pritom z Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka.
Mincovňa Kremnica, štátny podnik, sídlo: Štefánikovo nám. 25/24, Kremnica 967 01, IČO: 00 010 448 (ďalej len "Obchodník") je spoločnosť zaoberajúca sa predajom numizmatického a medailérskeho tovaru a suvenírov, ktorá tento tovar ponúka Kupujúcim (ďalej len „Kupujúci“) ku kúpe vo svojich podnikových predajniach alebo prostredníctvom elektronického obchodu.
1.1 Záruka podľa tohto reklamačného poriadku sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený na základe kúpnej zmluvy a ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.
1.2 Kupujúci je povinný sa zoznámiť s reklamačným poriadkom ešte pred kúpou tovaru.
1.3 Ako doklad o kúpe vystavuje Obchodník ku každému zakúpenému tovaru daňový doklad (faktúra alebo pokladničný doklad), ktorý zároveň slúži ako záručný list.
2. DĹŽKA ZÁRUKY
2.1 Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
2.2 Ak je Kupujúcim Spotrebiteľ, záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa doručenia alebo prevzatia tovaru Kupujúcim.
2.3 Kupujúci má právo uplatniť si u Obchodníka záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka.
2.4 Kupujúci je povinný po prevzatí tovaru skontrolovať množstvo, kvalitu dodaného tovaru a o jednotlivých zistených vadách ihneď informovať Obchodníka prostredníctvom e-mailu shop@mint.sk.
2.5 Prevzatie poškodeného balíka je na zodpovednosti Kupujúceho. Nároky z neskoršie zistených vád takto poškodeného tovaru si bude môcť Kupujúci uplatniť, len ak preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.
2.6 Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktorú platí záručná doba, zaniknú, ak nebudú uplatnené v záručnej dobe.
3. ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Obchodník zodpovedá za to, že tovar má pri predaji stanovenú kvalitu, množstvo, mieru a hmotnosť. Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať platným technickým normám. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
3.1 VÝNIMKY ZO ZÁRUKY
3.1.1 Záruka sa nevzťahuje na:
a) vady vzniknuté nesprávnym použitím tovaru alebo z dôvodu vyššej moci, živelnej udalosti a pod., ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté;
b) na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním;
c) na poškodenia vzniknuté mechanickým poškodením tovaru;
d) na poškodenia vzniknuté používaním tovaru v nezodpovedajúcich podmienkach (prašnosť, vlhkosť, chlad, atď.);
e) na tovar poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore so všeobecnými princípmi;
f) škody vzniknuté vykonaním nekvalifikovaných zásahov;
3.1.2 Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť nová záručná doba od prevzatia nového tovaru.
3.1.3 Ak Obchodník pri kúpe tovaru ponúka Kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na Kupujúcom, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto Obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady.
4. MIESTO REKLAMÁCIE
4.1 Tovar je možné reklamovať v ktorejkoľvek podnikovej predajni Obchodníka.
4.2 Kupujúci preukáže platnosť záruky predložením nákupného dokladu. Ak bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Na reklamačnom liste musia byť uvedené rovnaké identifikačné údaje výrobku, ako na nákupnom doklade reklamovaného výrobku.
4.3 Obchodník má právo odmietnuť tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru do reklamačného procesu.
4.4 V prípade nákupu cez E-shop je Kupujúci oprávnený tovar reklamovať nasledovným spôsobom:
a) vyplní reklamačný formulár (zverejnený na stránke www.mint.sk), alebo opíše chybu,
b) reklamovaný tovar s opisom chyby zašle poštou alebo kuriérom na adresu:
Mincovňa Kremnica, štátny podnik - REKLAMÁCIA
Štefánikovo nám 25/24
967 01 Kremnica
4.5 Po obdržaní reklamovaného tovaru Obchodníkom obdrží Kupujúci potvrdenie o uplatnení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci preukáže uplatnenie reklamácie iným spôsobom. O vybavení reklamácie bude Obchodník Kupujúceho informovať do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
5. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
5.1 URČENIE SPÔSOBU VYBAVENIA REKLAMÁCIE
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
5.2 VYBAVENIE REKLAMÁCIE
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví Obchodník ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Za vybavenie reklamácie sa považuje:
5.2.1 odovzdanie alebo odoslanie nového alebo opraveného tovaru Kupujúcemu, popr. odoslanie informácie, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie,
5.2.2 odoslanie finančných prostriedkov zodpovedajúcich zľave z ceny tovaru či vrátenej kúpnej cene Kupujúcemu, popr. odoslanie informácie pre Kupujúceho, že príslušná suma je pre neho pripravená na vyzdvihnutie.
5.3 SPÔSOBY VYBAVENIA REKLAMÁCIE
5.3.1 Obchodník môže reklamáciu tovaru vybaviť nasledovnými spôsobmi:
1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Obchodník a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
3. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
4. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
5.3.2 Ak si Kupujúci uplatní reklamáciu, Obchodník alebo ním poverený zamestnanec je povinný poučiť Kupujúceho o jeho právach, ako je uvedené vyššie.
5.3.3 Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu. V tomto potvrdení by mal byť okrem kontaktných údajov Obchodníka a Kupujúceho uvedený popis vady, ako aj dátum uplatnenia reklamácie.
5.3.4 Obchodník je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou časťou „Vybavenie reklamácie“.
5.3.5 Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie.
5.3.6 V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje.
5.3.7 Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru.
6. SÚČINNOSŤ KUPUJÚCEHO
6.1 Kupujúci je povinný poskytnúť Obchodníkovi bezodkladne akúkoľvek súčinnosť k overeniu existencie reklamovanej vady a k jej odstráneniu.
6.2 Kupujúci je povinný dodať tovar pri uplatnení reklamácie čistý a v riadnom obale v súlade s hygienickými predpismi alebo obecnými hygienickými zásadami vrátane všetkých jeho súčastí, umožňujúcich takéto overenie a odstránenie vady.
6.3 Kupujúci si je povinný prevziať tovar zo záručnej opravy najneskôr do jedného (1) mesiaca od vyrozumenia o jej vykonaní.
7. INFORMÁCIA O MOŽNOSTI ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPOROV
7.1. Ak Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu e-mailom na shop@mint.sk alebo poštou na adresu Mincovňa Kremnica, štátny podnik, Štefánikovo nám. 25/24, Kremnica 96701. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona
391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva SR.
7.2 Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
7.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS
môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu, maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
8.1 Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť reklamačný poriadok bez predchádzajúceho upozornenia umiestnením jeho nového znenia v predajniach Obchodníka a na internetovej stránke Obchodníka.
8.2 Kupujúci pri nákupe tovaru v predajni Obchodníka alebo prostredníctvom e-shopu potvrdzuje súhlas s týmto platným reklamačným poriadkom.
Tento reklamačný poriadok je platný od 01. 11. 2024.